vrijdag 22 januari 2010

Bij Pearle kost een bril ook geen reet. Nou en?

De campagne van Pearle Opticiens is zoals gebruikelijk weer dramatisch.
Een kerel loop rond met goddoemme een prijskaart rond zijn buik.

Hoe verzin je het.

Je ziet de briefing er gelijk doorheen.
(Volgens Jean-Marie Dru hét teken voor een slechte campagne)

"Jongens, nieuwe briefing van Pearle!"
"We moeten de aanbieding communiceren, maar toch ook de service benadrukken"

En zie hier het resultaat:



Om te huilen.

Ok, dus de bril is goedkoop,
en daar krijg je - wow! - ook nog eens advies bij.

Value= benefit + price.
Maar dat wordt hier wel heel letterlijk genomen.

Dus, jongens van reclamebureau X...
(ik heb niet eens zin om deze dramatische klerelijertjes op te zoeken)

Lees nog een keer het briljante stukje van Ome Seth:

Two halves of the value fraction

"When all of your competitors are busy increasing value by cutting prices,
you can actually increase market share by increasing value and raising benefits."

Lees en Leer en maak iets goed volgende keer!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen