maandag 25 januari 2010

Kutreclame van Allsecur nog steeds niet van de buis weg te slaan.

De slechtste reclame van 2009 was toch wel Jump van Allsecur.



En de commercial blijft maar terugkeren op de buis.
Blijkbaar zijn ze er nogal trots op.

Maar, beste mensen.
Het is gewoon zwaar kut.

Niet dat de executie slecht is.
Allerminst.

Aan de mannen van CZAR heeft het niet gelegen.

Maar noch de regisseur, noch de dure stuntmannen en dure locatie
kunnen een slecht idee redden.

Om te beginnen...
Is het kussen nou een symbool voor veiligheid,
of (zoals in de andere meuk van Allsecur) een symbool voor wakker liggen?

Bij Ogilvy Amsterdam komen ze er maar niet uit.

Ten tweede.
Wat als het enige dat mensen onthouden de lui die van het dak springen is?
Geeft dat - on the long run - een veilige associatie bij een verzekeraar?

O wacht, het concept is natuurlijk door de Conceptshredder 2000 gegaan,
en uitentreure getest op focusgroups van brave jaknikkers.

Geen reden dus om mij zorgen te maken.

En bij Ogilvy zullen ze nu ongetwijfeld zeggen:
"nou, hij heeft anders wel gewerkt hoor!"
"het aantal klanten is gestegen!"

Maar wij zegt mij dat een leuke reclame met een goed idee niet veel beter gewerkt had?

Wanneer heeft Ogilvy ook al weer voor het laatst een EFFIE gewonnen?

...

...

Case closed.

Oh ja, en dan nog even over de muziek.
Lijkt verdomd veel op iets...is het niet?

Zou het misschien dit nummer kunnen zijn?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten